Brendiranje proizvoda i regiona

U Lajpcigu održan seminar o Regionalnom marketingu
Četvrtak, 02. November 2006. 19:05 (durmitorcg.com)

Predstavnica RAZVOJNO KULTURNO INFORMACIONOG CENTRA „MOST“ Jelena Pavićević, učestvovala je na Seminaru “Regionalni marketing-Brendiranje proizvoda i regiona“, održanom krajem oktobra,2006. godine u Lajpcigu.Seminar je organizovan od strane  agencije Inwent,koja se bavi razvojem ljudskih resursa, a bio je namjenjen učesnicima iz zemalja Jugoistočne Evrope. Iz Crne Gore su pored Predstavnika RKIC “Most“ na Seminaru učestvovali savjetnik u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Radana Damjanović, mr Nikola Perović iz kompanije “ Plantaže“ i Veselin Gardašević iz NVO “Agro grupa“.

Seminar je obuhvatio teorijski i praktični prikaz brendiranja proizvoda i regiona.
delta SpreewaldUčesnici seminara su imali priliku da obiđu region Šprivald (Spreewald), koji je pravi primjer kako čitav region može postati brend.Šprivald se nalazi u državi Brandenburg, kroz koju prolazi rijeka Špri, a koja u predjelu ovog regiona formira deltu sa preko 1000 km riječnih kanala. Od 1991. godine Šprivald se nalazi pod zaštitom UNESCO-a kao, jedan od najvećih prirodnih rezervata i staništa rijetkih životinjskih vrsta, ptica i biljaka u Evropi.

Zahvaljujući priodnim preduslovima, a rukovođeni željom da se razvijaju, zadrže stanovništvo i podignu životni standard, entuzijasti ovog regiona su formirali asocijaciju Šprivald i stvorili regionalni brend, koji je prepoznat u čitavoj Njemačkoj.Veliki broj preduzetnika i firmi, osim što koristi svoj zaštitni znak i ima svoju poslovnu politiku, nalazi veliki interes da posluje pod logom asocijacije Šprivald, kao i da poštuje pravila koja su od zajedničkog interesa.Stanovnici ovog regiona bave se uglavnom poljoprivrednom proizvodnjom i turizmom.Glavni proizvod je krastavac, na koji su veoma ponosni, a najveće turističke atrakcije su vožnja biciklom i vožnja gondolama. Glavno tržište ovog regiona su Berlin i Drezden.

Ze vrijeme boravka u Šprivaldu učesnici seminara odsjeli su u jednom porodičnom hotelu,a za tokom boravka bili u posjeti gradonačelniku grada Lubenaua, obišli fabriku hrane i pića Rabe,obišli veliki Spa centar, vozili se gondolama tokom rječnih kanala, obišli privatnu pivaru , bili u posjeti jednom hostelu, razgovarali sa predstavnicima mjesnih turističkih kancelarija i degustirali njemačku nacionalnu kuhinju.Svha obilaska ovog regiona bila je da se vidi kako je i od čega stvoren brend Šprivald i kako svi zahvaljujući tom brendu žive, rade ,stvaraju i razvijaju se. krastavac_Spreewald

Njemci su bili odlični domaćini, kako ispred Inwenta, tako i svi oni sa kojima su se učesnici seminara sreli tokom radnog boravka.Svjesni svojih kvaliteta, discipline i odgovornosti, predstavili su svoju zemlju, region, grad i selo na najbolji mogući način i dali sve informacije i materijal koji nam može biti od značaja.
Bilo je dragocjeno slušati predavanja o brendiranju i gledati primjere brendiranih proizvoda i regiona u zemlji čija je ekonomija jedna od najvećih u svijetu, zahvaljujući između ostalog, i velikom broju svjetski poznatih brendova kao što su Mercedes, BMW, Audi Wolksvagen, Simens,Bavaria, Lufthansa i sl.

ekozona

destination-durmitor-2

Za nas iz Crne Gore bilo je još značajnije što smo vidjeli kako se brendiraju proizvodi i regioni kakvi mogu postojati kao brend i u Crnoj Gori.Postojanjem volje, želje, strategije i dobre organizacije, Crna Gora može brendirati svoje različite proizvode, stvoriiti regionalne brendove od vise svojih regiona, i brendirati svoju mrezu eko sela.
RKIC “Most“, je vec prije dvije godine napravio prve korake u brendiranju podrucja sa projektom Eko Zone Durmitor, i festivalom održivog turizma „Durmitor samo za tebe“, ciji je region, eto igrom slucaja kao i Šprivald (Spreewald) pod zaštitomUNESCOa, od proizvoda sa sirom prljom, a konkretizovao je sa projektom mreža eko sela.

hrana Spreewald

Advertisements